Login


User: Password:



Calendar de activitati

  [29.10.2012] Marti, 30 octombrie, la sediul biroului Success, camera 502 din incinta Facultatii de Stiinte Economice din cadrul Universitatii Dimitrie Cantemir, se va acorda cea de-a doua transa (1000 ron) a subventiei alocate membrilor grupului tinta. Lista beneficiarilor o gasiti aici.

  Termenul limita pentru incarcarea pe portal/depunerea proiectelor in forma tiparita la sediul biroului se prelungeste pana astazi, 26.10, la orele 18.00.

  [16.10.2012] Marti, 16 octombrie, la sediul biroului Success, camera 502 din incinta Facultatii de Stiinte Economice din cadrul Universitatii Dimitrie Cantemir, se va acorda prima transa (500 ron) a subventiei alocate membrilor grupului tinta. Lista beneficiarilor o gasiti aici.

  [08.10.2012] A inceput concursul de elaborare cereri de finantare, in vederea obtinerii premiilor pentru deschiderea unei firme/autorizarea ca PFA. Regulamentul il gasiti AICI.
ARHIVA



Parteneri






Colaboratori


Universitatea Crestina Dimitrie Cantemir, Facultatea de Stiinte Economice, Cluj Napoca


Pentru informatii detaliate despre celelalte programe cofinantate de Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati www.fonduri-ue.ro



A.N.S.P.D.C.P

Numar inregistrare la Autoritatea nationala de supraveghere a prelucrarii datelor cu caracter personal: 18430

Cursuri de formare - Anul 2


Expert accesare fonduri structurale si de coeziune europene – basic

Intre 22 mai - 13 iunie 2012, grupa a doua, selectata in cadrul proiectului, a deprins notiunile de baza in ceea ce priveste accesare fondurilor europene. La examenul final de certificare, toti participantii au promovat. Cursul a fost sustinut de acelasi formator ca si la grupa 1, Iolanda Marculescu.



Manager de Proiect

Grupa intai a celei de-a doua editii a proiectului Success a participat la cursul Manager de proiect, acreditat CNFPA, in perioada 23 aprilie – 5 iunie 2012. Formatorii selectati au fost: doamnele Daniela Pipas, Anca Miclea si domnul Arpad Mathe. Daca la modulul precedent cursantii au invatat sa acceseze fondurile structurale, in cadrul acestui curs s-a pus accent pe tehnicile si mecanismele de implementare ale proiectelor deja finantate.



Expert accesare fonduri structurale si de coeziune europene – basic

In perioada 19 martie – 10 aprilie 2012 se desfasoara cursul: Expert accesare fonduri structurale si de coeziune europene – basic, destinat primei grupe selectate in cadrul acestei editii. In partea teoretica cursantii au fost organizati intr-o grupa, iar pentru o mai buna organizare a partii practice, membrii grupului tinta au fost impartiti in 2 grupe.

Elementele care sunt abordate in cadrul cursului au fost: pregatirea elaborarii proiectului, completarea cererilor de finantare si a documentelor anexa, norme de sanatate si securitate in munca, protectia mediului, stabilirea parteneriatelor, etc.




Cursuri de formare - Anul 1

Opinia grupului tinta, referitoare la cursurile desfasurate in cadrul proiectului
  • "Daca primul modul ne-a introdus in materia fondurilor structurale, al doilea modul ne-a aratat cum se prezinta acest domeniu in UE si care este abordarea pentru urmatoarea sesiune incepand cu 2014. Un plus este si faptul ca am fost pusi in situatia de a gandi atat din perspectiva clientului, cat si a evaluatorului. Partea practica a fost doar inceputul (cred eu), asa ca mai e de invatat (de aceea ne-am inscris la curs). Ar mai fi multe de spus, dar ca o concluzie eu sunt foarte recunoscatoare ca am sansa sa urmez acest curs si pot sa invat de la adevarati profesionisti in domeniu."

    Opinii: 1/7Loredana Crisan

  • “Cursurile la care avem sansa sa participam, datorita profesionalismului formatorilor de a implica activ cursantii in desfasurarea lor, reprezinta o imbinare perfecta intre teorie si practica, astfel incit se asigura o pregatire temeinica pentru viitorii consultanti accesare fonduri europene.De asemenea este de remarcat faptul ca acest program este complex, ofera mai multe sanse pentru someri de a se angaja, este foarte bine corelat cu cerintele pietei fortei de munca asigurand o pregatire si in domeniul managementului proiectelor.”

    Opinii: 2/7Dan Repciuc

  • “Primul modul a fost structurat mai scolareste, a avut un grad mai mare de simplitate si de aceea am fi putut face chiar mai multe ore pe zi, nu doar 3-4. Al doilea modul a fost excelent! Intr-adevar, multa informatie intr-un timp scurt, epuizare la maxim la sfarsitul zilei, dar nu pot reprosa asta nimanui, pt ca, culmea, mi-a placut. Singura mea nemultumire este ca nu a durat mai mult si ca interactiunea noastra cu Andrea s-a incheiat.”

    Opinii: 3/7Ozana Avadanei

  • “Primul modul a fost de nota 10, a fost bine structurat iar timpul a fost bine alocat atat pentru teorie, cat si pentru partea practica. In cadrul modulului doi consider ca timpul a fost insuficient mai ales pentru cerintele de la partea practica. Datorita gradului ridicat de dificultate al celui de-al doilea modul as fi vrut sa ni se dea exemple concrete de cereri de finantare, astfel incat materia sa fie mai bine inteleasa si ca sa avem un reper.”

    Opinii: 4/7Monica Muresan

  • “Success un proiect in care esti indrumat spre succes, de catre traineri de succes.”

    Opinii: 5/7Alexandru Rus

  • “Ambele module d.p.d.v al teoriei structurate si prezentate profesionist,o singura observatie la practica: volumul de munca raportat la timp mi s-a parut prea mare si parca am fi avut de castigat mai mult daca se discuta si se analiza mai amanuntit ceea ce a fost bine sau rau in lucrarile noastre.”

    Opinii: 6/7Sorin Ratz

  • “Un curs stimulativ si interactiv, desfasurat la un standard foarte ridicat, cu un echilibru foarte bun intre teorie si practica si cu o foarte mare disponibilitate din partea trainerilor fata de nevoile cursantilor. Un curs realizat de profesionisti, pentru viitori profesionisti. Un curs de SUCCESS! “

    Opinii: 7/7Radu Timis


Aplicatii

Au participat 24 de reprezentanti ai grupului tinta, selectionati pe baza participarii la activitatile A5, A7, A8, A9, A10, A11, A12 si a sustinerii examenului final în cadrul tuturor acestor activitati (acolo unde a fost cazul). Alaturi de acestia, au participat alte 4 persoane din cadrul echipei de management a proiectului: Anela Dragan - manager proiect, Mihai Marian - responsabil financiar, Iolanda Marculescu – responsabil promovare, Radu Voinea – asistent proiect.

Subiectele acestui schimb de experienta au vizat atingerea obiectivului general al POS DRU privind dezvoltarea capitalului uman si cresterea competitivitatii economiei romanesti, prin corelarea educatiei si invatarii pe tot parcursul vietii cu piata muncii si asigurarea de oportunitati sporite pentru participarea viitoare pe o piata a muncii moderna si flexibila.


Manager de Proiect

Acest curs a debutat pe 1 august si are o durata de 120 de ore, din care 40 de teoriesi 80 de aplicatii practice.In urma acestui curs, membrii grupului tinta vor dobandi urmatoarele competente:

  • Estimarea si asigurare resurselor necesare realizarii proiectului;
  • Estimarea si bugetarea costurilor;
  • Gestionarea si controlarea utilizarii resurselor;
  • Planificarea si controlarea achizitiilor si contractelor;
  • Identificarea, prioritizareasi cuantificarea riscurilor;
  • Selectarea resurselo rumane si implementarea managementului echipei de proiect;
  • Stabilirea unui sistem de comunicare dedicat proiectului


Teme transversale - Politici europene in domeniul cercetarii, inovarii, mediului inconjurator, dezvoltarii durabile si egalitatii de sanse

Intervalul in care s-a desfasurat acest curs a fost 25 – 31 iulie.

Obiectivul general alacestui modul, care deriva din programa propusa, il reprezinta familiarizarea cursantilor cu temele transversale, la nivel european.

Pentru o mai buna exemplificare, la nivel practic, s-a decis sa se lucreze pe 2 programe gestionate de Directoratul General pentru Cercetare si Dezvoltare: Programul Cadru 7 pentru Cercetare si Dezvoltare Tehnologica (FP7/ Framework Programme 7) si Programul pentru Competitivitate si Inovare( CIP/ Competitiveness and Innovation Programme). Astfel, principalele teme discutate au fost:

  • Aspecte legislative
  • Reguli si posibilitati de participare la aceste programe
  • Ciclul de viata al unui proiect
  • Aspecte administrative si contabile
  • Stabilirea parteneriatelor si a consortiilor


Expert accesare fonduri structurale si de coeziune europene - avansat

In perioada 20-29 iunie s-a desfasurat modulul: Expert accesare fonduri structurale si de coeziune europene - avansat. Valoarea adaugata a acestui modul a fost data pe de-o parte de inaltul grad de pregatire si experienta a formatorului, iar pe de alta parte de maniera in care au fost abordate aplicatiile practice, cursantii jucand pe rand rolul de experti si evaluatori.

Obiectivele generale ale acestui modul au fost:
  1. Familiarizarea cursantilor cu regulamentele europene care stau la baza implementarii fondurilor structurale in Romania
  2. Prezentarea celor mai noi orientari europene in domeniul Politicii de Coeziune, care vizeaza principiile de finantare a proiectelor si stabilirea cuantumului ajutorului nerambursabil
  3. Fundamentarea cunostintelor acumulate in cadrul modului bazic prin lectii invatate, exemple de bune practici, care sa ii ajute pe cursanti sa fie capabili sa aplice notiuni cat mai complete, cat mai actualizate si cat mai pragmatice in vederea accesarii cu succes a fondurilor

Programa care a reglementat desfasurarea modulului s-a axat pe urmatoarele teme: cadre de reglementare ale depunerii si elaborarii unui proiect (fluxuri financiare, eligibilitate, identitate vizuala), exemple de buna practica cu privire la depunerea unui proiect, completarea unei cereri de finantare, etc


Expert accesare fonduri structurale si de coeziune europene - bazic

In perioada 2-27 mai s-a desfasurat cursul: Expert accesare fonduri structurale si de coeziune europene - bazic. Pentru partea teoretica cursantii au fost impartiti in 2 grupe iar pentru o mai buna organizare a partii practice cursantii au fost impartiti in 3 grupe.


Obiectivele generale ale acestui modul au fost:
  1. Familiarizarea cursantilor cu fiecare Program Operational si constientizarea specificului fiecaruia (solicitanti eligibili, activitati eligibile, grup tinta eligibil, etc)
  2. Incadrarea potrivita a solicitarilor clientilor in cadrul unei surse de finantare din instrumente structurale, tinand cont de nevoia identificata a clientului si specificul fiecarei surse
  3. Formularea corecta a sectiunilor din cererea de finantare
  4. Cunoasterea documentelor anexa, a specificitatii fiecaruia si a situatiilor in care se solicita fiecare

Elementele care au fost abordate in cadrul cursului au fost: pregatirea elaborarii proiectului, documentare, norme de sanatate si securitate in munca, protectia mediului, stabilirea parteneriatelor, etc.